Проблемы и перспективы интеграции и сотрудничества кыргызстана в сфере образования
Билим берүүдөгү кредиттик системаны уюштуруу маселелери
Макалада мектеп курсунда функция түшүнүгүн окутуунун физикалык, турмуштук практикалык, математикалык жана экономикалык моделдери аркылуу болочок математика мугалимдерин окуучулардын ой жүгүртүү ишмердүүлүгүн калыптандырууга даярдоонун айрым жолдору каралган жана бул маселени чечүүнүн айрым шарттары аныкталган.
Макалада мектеп курсунда геометриялык өзгөртүп түзүүлөрдү окутууда окуучулардын ой жүгүртүү ишмердүүлүгүн калыптандырууга болочок математик - студенттердин компетенцияларык даярдыгына карата сынамалар аныкталган. Проблемага ылайык студенттер үчүн окуп-үйрөнүүнүн планы, тапшырмалары иштелип чыгылгын.
Макалада педагогикалык багытта билим алган студенттер үчүн дистанттык окутууда мультимедиалык лекциялардын комплексин пайдалануунун артыкчылыгын жана натыйжалуулугун көрсөтүү менен бирдикте, толук билим алууга шарттуу мүмкүнчүлүк түзүлөөрү тастыкталган.
Педагогикалык кырдаал, педагогикалык кырдаалдын чыгышы, жаралуу өбөлгөлөрү кырдаал түрлөрү.
Педагогикалык кырдаалдардын келип чыгуу себептери, педагогикалык кырдаалдардын чыр-чатактуу жана чыр-чатаксыз болуп бөлүнүшү, педагогикалык кырдаалдын пайда болуу факторлору.
В статье рассмотрено цели и задачи подготовки будущих педагогов к воспитанию толерантности у школьников.
Макалада жалпа билим берүүчү орто мектепте геометрияны окутуунун сапатын жогорулатуунун методикалык проблемалары жана аларды чечүүнүн айрым жолдору жөнүндө сөз болот.
В настоящее время уделяется большое внимание профессиональной подготовке специалиста. В этой связи актуализируются проблемы методов обучения, умением свободно ориентироваться и действовать в сложной обстановке педагогического процесса.
Бул макала окуучулардын сүйлөө, жазуу, айтуу стилдерин өнүктүрөт. Жаңы ыкмаларды колдонуп англис тилин үйрөтүү болуп саналат. Тилди өздөштүрүүгө өбөлгө түзүп, окшоштук жана айырмачылыктарын белгилейт.
Башталгыч класстарда математиканы окутууда элдик оозеки чыгармаларда кездешкен математикалык жактан баланын ойлоосун, эске сактоосун калыптандарган макал-лакаптар, табышмактар жана “Манас” эпосундагы математикалык түшүнүктөрдү камтыган мисалдар келтирилди.
Билимдин мазмунунун компоненты 3 бөлүктөн турат: Тарбиялоо, окутуу, өздөштүрүү. Ушул 3 компонентин негизинде билим сапаты жогорулайт. Эки образдуу болуп информатка өзүнө жалпы билимдин мазмунун камтыйт- мектептин билимин информатизациалаштыруу аркылуу окуу предметинин бөлүгү болуп эсептелет. Карама-каршы дидактикалык түрдө өз ара негизги факторун жана эки группасынын таасирин тийгизет: Илим жана практика, Жеткиликтүүлүк жана жалпы билимдүүлүк.
Бул макалада негизинен учурдагы билим берүү системасындагы өзгөрүүлөр, окутуудан окуп – үйрөнүү системасына өтүү жана тарбиялоо системасынын негизи элементтери, тарбиялоонун типтери камтылгын. Ошондой эле окуп – үйрөнүү максатын окуучулардын окуп - үйрөнүүсүндөгү жекече стилдерин жана ылдамдыгын эске алуу менен жекелештирүүгө тийиш. Окутуу усулдары жана сабактагы ишмердик камтылган.
Учителю-предметнику, так же, как и учителю начальных классов, приступающим к использованию средств ИКТ в обучении, важно знать, с какими проблемами им предстоит столкнуться при подготовке к компьютерным урокам. Особенно полезными приведенные в статье примеры могут оказаться для учителей, готовых использовать компьютер на уроках математики.
Бул макалада болочок педагог-бакалаврларга (табигый билимдер багытындагы профилдердин мисалында) “математика” курсун окутуунун проблемалары жана методикалык ыкмалары каралды
В данной статье предлагается один из путей решения проблемы развития творческой самостоятельности учащихся 5-6 классов при обучении математике, который, направлен на развитие образного мышления посредством задач геометрического характера. Средством развития творческой самостоятельности младших школьников при этом выступают задачи на поиск закономерностей.
Ой жүгүртүү процессинде маанилүү орунду мейкиндиктик ой жүгүртүү ээлейт. Биз геометрияны окутуу процессинде билимдерге ээ болуу усулдарын, окуу предметтеринин мазмуну менен курулушун өзгөртүү менен мүнөздөлүүчү сабактарды өткөрүүнүн мазмуну менен методикасын иштеп чыктык.
Развитость геометрического мышления учащихся технического колледжа является необходимым условием успешного профессионального становления инженерно-технических кадров.
Жогорку окуу жайындагы студенттердин окутуунун автоматташтыруу системасын колдонуп, өз алдынча иштерди аткаруу маалыматтык-коммуникативдик компетентүүлүктү калыптандыруунун бири экендиги баяндалат.
Бул илимий макалада негизинен окуучулардын окуу ишмердүүлүгүн ар тараптан өнүгүү жана калыптандыруу үчүн күнүмдүк практикалык иш-аракети камтылган. Ошондой эле окуу процессинде мугалимдин өнүгүү ишмердүүлүгүнүн натыйжасында окуучулардын окуу-таануу ишмердүүлүгүнүн өнүгүшү байланышы чагылдырылган.
Макалада студенттердин математика сабагында өз алдынча билим алуусуна жана алган билимин практикада колдоно алуусуна жана жетишүүсүнө анализ жасалган.
Макалада, адабий окуулуктарда ырлардын тематикалык берилиши, алардын мазмундук өзгөчөлүгү, аларды окуп-үйрөнүүнү уюштуруу, окуучунун чыгармачыл ишмердүүлүгүнө жетишүү жолдору каралат.
Бул статьяда жыйынтыкка карай окутууну ишке ашыруу үчүн атайын алгоритм берилген. Жыйынткка карай окутууда калыптана турган компетенттүүлүктөр көрсөтүлгөн жыйынтыкка карай окутууну жазуу эрежелери Б.Блумдун таксономиясы боюнча сунушталды. Баалоо процессии көрсөтүлдү. Учурда аталган проблема боюнча жүргүзүлгөн иштер көрсөтүлдү.
В этой статье рассмотрено эффективность интернета и информационные технологии на уроках биологии.
В этой статье рассмотренно взаимосвязь между обучением и практикой. Сельскохозяйственные задачи в процессе работы-как средство обучения и воспитания.
В статье рассматривается необходимость совершенствования организации СРС-будущих учителей начальных классов. Показаны результаты опроса преподавателей о состоянии самостоятельной работы студентов разных вузов Кыргызстана и целесообразные пути организации самостоятельной работы студентов.
В статье обоснована актуальность создания интерактивной базы данных в обучении и приведен пример разработки данной базы по информатике. Предлагается применение интерактивной базы для самостоятельного формирования знаний и умений.
Кыргыз элинин улуттук алиппеси; улуттук алиппени алгач ирет түзүп чыккан окумуштуу, профессор С.Рысбаевдин чыгармачылыгы жана жигердүүүлүгү жөнүндө; кыргыз элинин улуттук алиппесинин абдан зарылдыгы тууралуу.
Именно на практике студент может реально научиться любить и принимать детей такими, какие они есть, выработать у себя терпение, выдержку, ответственность и чувство долга.
Макалада падышачылык Орусиянын Түркстандагы үстөмдүгү мезгилиндеги колониялык саясатын ишке ашыруудагы 1898-жылдагы Анжиян көтөрүлүшүнө чейинки жана кийинки убактардагы орус-тузем мектептеринин ачылышы, алардын ишмердүүлүгү изилдөөгө алынган. Бай фактылык материалдардын негизинде аталган мектептердин ролу кеңири ачып берилет жана кыргыз коомундагы орду көрсөтүлөт.
Бул макалада “Манас” эпосунда айтылган кошок ырларындагы эпикалык баатырлардын Ата Мекен учун болгон патриоттук эрдиктери, эркек кишилердин (Манас, Бакай) жана кыз-келиндердин (Арууке менен Каныкей) жоктоосу, мамлекеттуулук идеяны ыйык туткандыгы, азаттык учун болгон курош, баатырлардын социалдык абалы, урп-адат, этностордун аталышы жонундо баяндалат.
Макалада профессор М.Н.Назаровдун окумуштуу, педагог катары ишмердүүлүгү, улуу инсандык сапаттары жанамугалимдин педагогикалык устаттыгы, чебер математика мугалими жөнүндө көз караштары баяндалат.
В статье излагаются некоторые особенности восприятия творчества Ч.Айтматова в России и за рубежом. В России его воспринимают как советского, русского писателя. Почти все его произведения издавались в русских, советских журналах. Благодаря русскому языку Ч.Айтматов обрел мировую известность. Как отметил Пьер Фружье «Лучшее дарение Кыргызстана миру – это Чингиз Айтматов.»
Бул макалада учурдагы үй-бүлөлөргө жалпы анализ жасалып оң жана терс көрүнүштөр реалдуу каралды.
Бул макалада учурдагы кыргыз коомундагы маданияттын көйгөйлөрүнө анализ жасалды.
Жазылган макалада бүгүнкү күндүн актуалдуу маселелерине айланган лөбүздөгүмечиттердин курулуу тарыхы, зарылчылыгы жана бүгүнкү күндөгү абалы ошондой эле алардын коомчулуктан алган орду тууралуу баяндалат.
Кыргыз элинин улуттук дасторкону тамак-аштардын түрлөрүнө өтө бай.Ошолордун ичинен улуттук суусундуктарынын жаралуу тарыхы, пайдаланылышы, денсоолукка тийгизген таасири жана алардын бүгүнкү күндө модернизацияланышы тууралуу баяндалат.
Бул макалада И.Р. Раззаковдун социалдык көз карашына социалдык-философиялык анализ берилди.
Бул макалада Ч.Айтматовдун чыгармаларындагы жана эпосторундагы инсан маселеси боюнча оозеки жана жазма адабияттарда чагылдырылышы берилет. Изилдөөнүн негизинде бул чыгармалар аркылуу окутуу, тарбиялоо жемиштүү болоору далилденди.
Макалада инсан жана анын коомдук турмуштагы орду жана келечек муундарды тарбиялоодогу инсандык сапаттардн мааниси камтылат. Адамдын инсан катары калыптанышы үчүн адамдык сапаттар калыптанышы зарыл.
Чыгарманын темасы – жашоо, өмүр, сүйүү. Чыгармада табият жана анын койнунда жашаган жаныбарлардын орду чоң. Айтматовдун чыгармаларында жаныбарлардын образдары адам образдары менен ар дайым паралел сүрөттөлөт.
Бул макалада кыргыз мамлекеттүүлүгүнө салым кошкон саясий ишмер А.Орозбековдун ишмердүүлүгү тууралуу. Ата-Журт жана анын көз карандысыздыгы үчүн өз заманында кыргыз мамлекеттүүлүгү үчүн күрөшүп келген тарыхый инсандар жөнүндө баяндалат.
Макалада кыргыз элинин коомдук жана мамлекеттик ишмери Исхак Раззаковдун кыргыз мамлекеттүүлүгүнүн өнүгүүсүндөгү орду философиялык жактан талдоого алынат.
Макалада Ч.Айтматовдун “Тоолор кулаганда” романы аркылуу чагылдыруу тапкан адам жана анын жашоосуна байланышкан ой жүгүртүүлөрү чагылдыруу тапты.
Бул макалада И.Раззаковдун кыргыз агартуусуна кошкон салымына философиялык анализ берилди.
Бул макалада жазуучунун көтөргөн проблемаларынын актуалдуулугу, чыгармалардагы толеранттуулук идеялары, Ч.Айтматовдун дүйнөлүк талантынын деңгээли чагылдырылат.
Как повысить производительность труда при помощи создания благоприятной рабочей атмосферы? Конечно же, немаловажную роль при этом играет трудовая дисциплина и те, кто ее соблюдают и те, кто ее нарушают. Как сохранить трудовую дисциплину, правильный HR менеджмент в управлении кадрами, как стимулировать работников на высокий и эффективный труд, каким образом не допустить нарушения правил внутреннего распорядка? На все эти вопросы можно получить ответы в указанной статье. Думаю, нетнеобходимостиговоритьобактуальностиданноговопроса.
Алиментные обязанности должны соблюдаться всеми, независимо от их материально-финансового состояния, так как каждый человек, который решился на такой важный шаг как создание семьи или же стал ее частичкой должен нести бремя этого маленького ядра, ячейки общества. Законодатель предусмотрел все стадии этого процесса, а эта статья станет большим подспорьем в разрешении данного вида обязательства.
Прогнозирование - важнейшее связующее звено между теорией и практикой во всех областях жизни общества. Необходимость прогнозирования социально- экономических событий и явлений определяется тем, что любая экономическая организация в своей деятельности неизбежно сталкивается с подвижностью, неопределенностью внешней среды.
Статьяда, Жалал- Абад облусунда эмгек потенциалын пайдаланууну жакшыртуунун айрым жолдоруна анализ берилет. Анткени эмгек потенциалын түзүү жана аны пайдаланууну жакшыртуунун көйгөйлүү маселелерин;, айрыкча иш менен камсыз кыла ала турган жумуштардын курамынын көбөйүшү, жумушчу күчүнүн сапатынын жакшырышы, анын баасынын өсүшү ,билим деңгээлинин жогорулашынын жолдоруна көнүл бурулат, башкача айтканда жумушка болгон умтулуунун жакшырышы жана эмгек ресурстарынын керектүүлүгүнүн өсүшүн кантип камсыз кылуу жөнүндө сөз кетет. Албетте бул өз кезегинде өндүрүш факторлорунун болушу жана алардын өз ара байланышынан, улуттук экономиканын эмгек ресурстарын натыйжалуу пайдалануу боюнча жүргузгон саясатынан көз каранды. Эгер бул көйгөйлөр чечилбесе социалдык-эмгектик сферада да каршылык күчөй берет. Жалал –Абад облусунда рыноктук мамилелердин 20-жылдан ашык орун алышы да бул жердеги эмгек потенциалын, жумушчу күчтү пайдаланууну жакшыртуунун жолдоруна илимий негизделген жүрүштөрдү ,анализдерди колдонууну талап кылууда.
Бул макала немис жана кыргыз тилдериндеги сөз өздөштүрүүгө жана айырмалоого арналган.
Данная статья посвящается сложным словам и словосочетаниям, которые схожи между собой по своим семантико-структурным особенностям. Несмотря на большую близость, эти сложные слова и словосочетания отличаются при употреблении в речи.
Макала англис жана кыргыз тилинин чак категориясындагы жалпылык жана айырмачылыктарды чагылдырат.
Макала жогорку окуу жайларда англис тилин окутуудагы интерактивдүү методдорду чагылдырат.
Данная статья посвящена глагольным сочетаниям в юридической терминологии. Автор попытался определить формы проявления часторечных и смысловых отношений в словосочетаниях, в которых главенствующим словом выступают глаголы.
В статье рассматривается проблема мотивации, его типы в организации учебной деятельности, а также выявлены эффективные пути формирования положительной мотивации студентов к изучению иностранного языка.